notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A legtöbb hotel nem a vendégeket, hanem a konkurenciát másolja – miért veszélyes ez?

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2025. December 19. Viola
  • EZ A HÍR TERJED A NETEN :

    Valóban jobb eredményeket érhetünk el a láthatatlan fogszabályozóval? Utánajártunk!
    KACSA VAGY IGAZ?JÁRJUNK UTÁNA EGYÜTT!
  • EZ A HÍR TERJED A NETEN :

    Milyen fogbeültetési lehetőségeim vannak?
    KACSA VAGY IGAZ?JÁRJUNK UTÁNA EGYÜTT!
  • EZ A HÍR TERJED A NETEN :

    Digitális marketing tanácsadás: tényleg megéri? Itt a teljes igazság
    KACSA VAGY IGAZ?JÁRJUNK UTÁNA EGYÜTT!

 | Szerző: ZH
címkék: Belföld, Budapest, Elgondolkodtató, Igaz, Külföld, Magyar, Magyarország, Misztikus, Nem bizonyított, Nem igaz, Rejtély, Részben igaz, Vicc

A legtöbb hotel nem a vendégeket, hanem a konkurenciát másolja – miért veszélyes ez?

hirdetes
Az egyediség a kulcsa mindennek
A mi értékelésünk szerint ez a hír:
Igaz
Szerinted? Olvasd el a cikket és szavazz a lap alján, mit gondolsz erről a hírről, és nézd meg mások véleményét, vagy küldj be információt, képet, véleményt írásban! Vessünk véget a facebook-on terjedő szennyáradatnak, állítsuk meg a kacsa hírek terjedését a közösségi média erejével.

Miért veszélyes, ha a hotelek a konkurenciát másolják a vendégek helyett? Árverseny, elveszett márkaidentitás és hatástalan marketing okai és következményei

Az egyediség a kulcsa mindennek


A szállodai piacon van egy csendes, de annál rombolóbb jelenség, amely sokszor észrevétlenül alakítja át a működést: a konkurenciamásolás. Nem a vendégek igényeihez igazodunk, nem a saját erősségeinket bontjuk ki, hanem folyamatosan azt figyeljük, mit csinál a szomszéd hotel. Milyen csomagot kínál, milyen áron adja a szobát, hogyan kommunikál. Elsőre ez logikus lépésnek tűnik – valójában azonban komoly stratégiai zsákutca.


Amikor mindenki ugyanazt mondja


Ha végignézünk tíz hasonló szálloda weboldalán vagy közösségi felületein, gyakran ugyanazokat a kifejezéseket látjuk visszaköszönni: pihenés, feltöltődés, kikapcsolódás, nyugalom. A képek is hasonlóak, az ajánlatok is alig különböznek. Ennek az az eredménye, hogy a vendég nem tud különbséget tenni. Ha nincs egyértelmű válasz arra a kérdésre, hogy miért pont ezt a hotelt válasszam, akkor a döntés szinte automatikusan az ár irányába tolódik el.


Ez az a pont, ahol a másolás veszélyessé válik. A konkurencia követése nem megkülönböztet, hanem beleolvaszt a tömegbe.


Árverseny, amiből nincs győztes


Amikor a szállodák egymást figyelve alakítják az áraikat, elindul egy lefelé tartó spirál. Ha a másik akciózik, mi is akciózunk. Ha ő olcsóbban adja, mi is engedünk. Rövid távon ez hozhat némi foglalást, hosszú távon viszont csökken a profit, romlik az értékérzet, és egyre nehezebb visszaemelni az árakat.


A vendég közben megtanulja: nem kell sietni, úgyis lesz kedvezmény. Így a hotel saját maga neveli ki az árérzékeny közönségét – miközben elveszíti azokat, akik élményre, minőségre és karakterre vágynának.


Elveszik a saját identitás


Minden szállodának van valamilyen egyedi adottsága: elhelyezkedés, történet, hangulat, szolgáltatási kombináció, csapat. Ezek azok az elemek, amelyekre valódi márkát lehetne építeni. Amikor azonban a fókusz a konkurencián van, ezek háttérbe szorulnak. A hotel már nem önmagát próbálja megérteni és megmutatni, hanem másokat utánoz.


Ez hosszú távon belső bizonytalanságot is szül. A csapat nem érzi, miben különleges a hely, a kommunikáció következetlenné válik, a vendégélmény pedig szétesik. A másolás nemcsak kifelé, hanem befelé is rombol.


A marketing sem tud csodát tenni


Sokszor ilyenkor hangzik el a mondat: „erősítsük meg a marketinget”. Csakhogy a marketing nem tud megkülönböztetni egy olyan terméket, amely önmagában nem különbözik. Ha az üzenet ugyanaz, mint a versenytársaké, akkor hiába több a poszt, hiába futnak a hirdetések, a hatás minimális marad.


Ez különösen igaz a közösségi média hotel marketing területén, ahol a vendégek pillanatok alatt továbbgörgetnek. Itt nincs idő magyarázkodni: vagy megfog az első benyomás, vagy elveszel a zajban. A másolt tartalom nem inspirál, csak kitölti a teret.


A vendégek nem hülyék


Fontos kimondani: a vendégek észreveszik, ha egy hotel nem önazonos. Érzik, ha a kommunikáció sablonos, ha az ígéretek nem hitelesek, ha minden „túl szép”. A bizalom nem kampányokkal épül, hanem következetes élménnyel. A másolás viszont pont ezt a következetességet bontja meg.


A vendég nem azt keresi, hogy melyik hotel hasonlít legjobban a másikra, hanem azt, hogy hol érzi azt: ez nekem szól.


Mi a kiút ebből a csapdából?


A megoldás nem az, hogy teljesen figyelmen kívül hagyjuk a piacot. A versenytársak ismerete fontos. A probléma ott kezdődik, amikor ez válik az egyetlen iránytűvé. A sikeres szállodák először befelé néznek: megértik a saját erősségeiket, célcsoportjaikat, működésüket. Erre építenek pozicionálást, árazást, kommunikációt – és csak ezután helyezik el magukat a piaci térképen.


A másolás gyors megoldásnak tűnik, de hosszú távon mindig veszteséges. Az egyediség felépítése időigényesebb, viszont stabilabb, kiszámíthatóbb és jövedelmezőbb működést eredményez.


A valódi kérdés


A végén érdemes feltenni egy őszinte kérdést: ha a vendég becsukná a szállodád nevét, a kommunikáció és az ajánlat alapján felismerné, hogy rólad van szó? Ha a válasz bizonytalan, akkor nem a konkurencia csinál valamit jobban – hanem Te hagytad, hogy elmosódjon a saját karaktered.


A szállodai siker ma nem a másolásról szól, hanem a bátorságról: felismerni, miben vagy más, és ezt következetesen fel is vállalni.

Szavazz, szerinted ez a hír:
Kacsa
Nem bizonyított
Részben igaz
Igaz
Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
| Szavazatok száma: 0
hirdetes

Van információd a témáról? Képed, bizonyítékod?
Írd le nekünk, küldd be, megjelentetjük! Kattints ide!


Milyen fogbeültetési lehetőségeim vannak?

Milyen fogbeültetési lehetőségeim vannak?

2025-12-04

Fedezd fel a fogbeültetési lehetőségeket! Ismerd meg a legmodernebb implantációs technikákat, és tudd meg, miért érdemes a Dentexpert Fogászatot választani.

Több éve foghiánnyal küzd? Akkor lehet, hogy már csontpótlásra is szüksége lesz!

Több éve foghiánnyal küzd? Akkor lehet, hogy már csontpótlásra is...

2025-11-13

Több éve hiányzik egy foga? Lehet, hogy már csontpótlásra is szüksége van az implantátumhoz – ismerje meg, hogyan zajlik a kezelés.


2025-10-17 Altatás vagy nem altatás? Mit válasszunk?

Altatás előtt áll? Tudja meg, mikor szükséges, mikor kerülhető el, és miért kulcsfontosságú az aneszteziológus munka a biztonságos műtétekben.

2025-06-11 Pályakezdő orvos vagy? 5 tipp, hogyan indítsd el a karriered!

Friss diplomásként még keresed az utad? 5 tipp pályakezdő orvosoknak, hogy magabiztosan, tudatosan és hivatástudattal induljon a karriered.

2025-04-15 Kerámia héj – Tökéletes fogsor egyről-kettőre!

Természetes, tartós és látványos megoldás a mosolyod szépítésére: ismerd meg a kerámia héj előnyeit és az esztétikai fogászat árak hátterét!

Több éve foghiánnyal küzd? Akkor lehet, hogy már csontpótlásra is szüksége lesz!

Több éve hiányzik egy foga? Lehet, hogy már csontpótlásra is szüksége van az implantátumhoz – ismerje meg, hogyan zajlik a kezelés.

Altatás vagy nem altatás? Mit válasszunk?

Altatás előtt áll? Tudja meg, mikor szükséges, mikor kerülhető el, és miért kulcsfontosságú az aneszteziológus munka a biztonságos műtétekben.




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a misztikus, érdekes hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.