notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Marketing történelme: tudod mi az a marketing? És hogy mióta létezik? Ebben a cikkben elhoztuk nektek a marketing fogalmának megalakulását és eredetét, meglepően rége nyúlik vissza.

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2024. Május 29. Magdolna
  • EZ A HÍR TERJED A NETEN :

    5+1 szállodai szolgáltatás, amit minden tavasszal be kéne vezetni
    KACSA VAGY IGAZ?JÁRJUNK UTÁNA EGYÜTT!
  • EZ A HÍR TERJED A NETEN :

    Hagyd az unalmas alkoholt és zoknit: ennek örül egy férfi a születésnapján!
    KACSA VAGY IGAZ?JÁRJUNK UTÁNA EGYÜTT!
  • EZ A HÍR TERJED A NETEN :

    Mosonmagyaróvár és környéke látnivalói!
    KACSA VAGY IGAZ?JÁRJUNK UTÁNA EGYÜTT!

 | Szerző: NA
címkék: Elgondolkodtató

Már az ókori rómaiak is tudták, mi az a marketing: a marketing eredete

hirdetes
Marketing eredete
A mi értékelésünk szerint ez a hír:
Igaz
Szerinted? Olvasd el a cikket és szavazz a lap alján, mit gondolsz erről a hírről, és nézd meg mások véleményét, vagy küldj be információt, képet, véleményt írásban! Vessünk véget a facebook-on terjedő szennyáradatnak, állítsuk meg a kacsa hírek terjedését a közösségi média erejével.

Nehéz lehet lépést tartani a marketing folyamatosan változó környezetével. Ami működött tavaly, lehet, hogy idén nem, és ami működik az egyik iparágban, az nem biztos, hogy működik a másikban. Elhoztuk nektek a marketing létrejöttének történetét, ami meglepően régre nyúlik vissza.

MI A MARKETING ÉS MIÓTA LÉTEZIK?

A marketing a legegyszerűbb formájában az a gyakorlat, amikor a termékről vagy szolgáltatásról üzenetet közvetítünk a potenciális ügyfelek felé. Évszázadok óta létezik, és az idő múlásával fejlődött, ahogy új technológiák és stratégiák jelentek meg. A marketing teljes története túl hosszú lenne ahhoz, hogy itt részletezzük, de vessünk egy pillantást a marketingfejlesztés néhány főbb fázisára.

 

A marketing eredete 

A marketing az ókorig vezethető vissza, különösen az olyan árusító piacterekre, mint amilyenek Athénban, Rómában és Egyiptomban voltak. Ezeken a szabadtéri piacokon a kereskedők összegyűltek, hogy eladják áruikat, ami egyben fontos társadalmi központként is szolgált a helyi közösségek számára. 
Ezeken a korai piactereken az eladók nagymértékben a szájról szájra hagyatkoztak az üzlet felpörgetése során. Kiabálással és alkudozással keltették fel a potenciális vásárlók figyelmét, és gyakran kínáltak ingyenes mintákat annak reményében, hogy vásárlásra csábítsák az embereket. Ez volt a legkorábbi formája annak, amit ma „gerillamarketingnek” nevezünk. 

 

A tömegmédia születése 

A tömegmédia megjelenésével a 19. század végén a marketing új formát öltött. Az újságok, a rádió, a szórólapok és az óriásplakátok, végül a televízió lehetővé tette a vállalkozások számára, hogy üzenetükkel sokkal nagyobb közönséget érjenek el. A marketingnek ez az új formája sokkal kevésbé volt személyes, mint elődjei – ahelyett, hogy személyesen kommunikáltak volna az ügyfelekkel, a vállalkozások most tömegesen kommunikálhattak velük a tömegmédia csatornáin keresztül. 
Személytelensége ellenére a tömegtájékoztatás óriási hatással volt arra, ahogyan a vállalatok forgalmazzák termékeiket. Létrehozott egy újfajta marketinget, az úgynevezett "sor feletti" reklámot, amely a fogyasztói magatartás és konverzió helyett a nagy márkakampányokra és az imázsépítésre összpontosított. Bár ez a fajta marketing ma is népszerű, nagyrészt felváltották a „vonal alatti” stratégiák, például a digitális reklámozás.
 

 

A digitális marketing felemelkedése 

A 20. század végén a marketing világában egy másik jelentős váltás következett be: a digitális csatornák térnyerése. Az internet megjelenésével a vállalkozások hirtelen globális közönséget tudtak elérni üzenetükkel. És ahogy a 21. század elején a mobileszközök általánossá váltak, a vállalkozások bárhol és bármikor megcélozhatták a fogyasztókat erősen személyre szabott üzenetekkel. 

 

A digitális marketing a kezdetek óta gyors ütemben fejlődött. Az olyan új technológiák, mint a közösségi média, a mesterséges intelligencia és a virtuális valóság megváltoztatják a marketingesek fogyasztókkal való kommunikációját – és ezek a változások csak felgyorsulnak az elkövetkező években – meséli nekünk Máté Balázs online marketing tanácsadó.

 


Röviden, a marketing egy folyamatosan fejlődő terület, amely új technológiákat, stratégiákat és platformokat foglal magában, ahogy megjelennek. De bármilyen formában is legyen, egy dolog állandó marad ezen a folyamatosan változó környezetben: a fogyasztókkal való kapcsolattartás és a fogyasztók megértésének szükségessége. A sikeres marketingszakemberek folytatni fogják az innovációt és az alkalmazkodást, miközben új utakat keresnek az ügyfelekkel való kapcsolatteremtésre, a márkaismertség növelésére és végső soron az eladások növelésére.

Szavazz, szerinted ez a hír:
Kacsa
Nem bizonyított
Részben igaz
Igaz
Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
| Szavazatok száma: 0
hirdetes

Van információd a témáról? Képed, bizonyítékod?
Írd le nekünk, küldd be, megjelentetjük! Kattints ide!


5+1 szállodai szolgáltatás, amit minden tavasszal be kéne vezetni

5+1 szállodai szolgáltatás, amit minden tavasszal be kéne vezetni

2024-05-17

Ahogy a természet újjászületik tavasszal, úgy nyílnak meg új lehetőségek a szállodák számára is, hogy frissítő és vonzó szolgáltatásokkal készüljenek az új szezonra.

Kávézót nyitnál? Ezért elengedhetetlen a víz vizsgálat!

Kávézót nyitnál? Ezért elengedhetetlen a víz vizsgálat!

2024-03-21

Egy kávézó nyitásának alapfeltétele, hogy rendelkezz a szükséges engedélyekkel, például a víz vizsgálat eredményével. Lássuk, miért olyan fontos ez 2024-ben!


2024-03-07 Fogszabályozás előtt állsz? Akkor ezt a 8 dolgot tudnod kell!

Ebben a cikkben áttekintjük a fogszabályozás legfontosabb szempontjait, és megosztunk néhány hasznos tippet azoknak, akik előtt állnak ezen utazás.

2024-01-18 Az egyik legjobb fogpótlási módszer: Mennyibe kerül a fogkorona?

A fogászatokról, fogorvosokról terjeng az a rémhír, hogy méregdrágán, és fájdalmasan dolgoznak. Igaz ez? Tényleg egy vagyonba kerül pótolni fogainkat?

2024-01-11 Milyen térelválasztási lehetőségeink vannak egy irodában?

Az irodai környezet megteremtésekor a térelválasztás kulcsszerepet játszik, hiszen jól megválasztott megoldások segítenek optimalizálni a munkaterületeket

2023-12-15 Vízminta vizsgálat hitel esetén: miért fontos?

A vízminta vizsgálat fontosságát vizsgáljuk hitelfelvétel előtt, rámutatva pozitív hatásaira az egészségre, az ingatlan értékére, hitelképességre.

Kávézót nyitnál? Ezért elengedhetetlen a víz vizsgálat!

Egy kávézó nyitásának alapfeltétele, hogy rendelkezz a szükséges engedélyekkel, például a víz vizsgálat eredményével. Lássuk, miért olyan fontos ez!

Ez Miley Cyrus tökéletes fogainak titka

Miley Cyrus, a Disney Channel egykori sztárjából igazi popsztár lett, akinek karrierje az évek során lenyűgöző átalakuláson ment keresztül. A...




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a misztikus, érdekes hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.