notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Marketing történelme: tudod mi az a marketing? És hogy mióta létezik? Ebben a cikkben elhoztuk nektek a marketing fogalmának megalakulását és eredetét, meglepően rége nyúlik vissza.

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2024. Július 27. Olga
  • EZ A HÍR TERJED A NETEN :

    Utánajártunk! Ennyivel kereshet többet egy magánorvos
    KACSA VAGY IGAZ?JÁRJUNK UTÁNA EGYÜTT!
  • EZ A HÍR TERJED A NETEN :

    Mikor indíthat egy orvos saját praxist, vállalkozást?
    KACSA VAGY IGAZ?JÁRJUNK UTÁNA EGYÜTT!
  • EZ A HÍR TERJED A NETEN :

    5+1 szállodai szolgáltatás, amit minden tavasszal be kéne vezetni
    KACSA VAGY IGAZ?JÁRJUNK UTÁNA EGYÜTT!

 | Szerző: NA
címkék: Elgondolkodtató

Már az ókori rómaiak is tudták, mi az a marketing: a marketing eredete

hirdetes
Marketing eredete
A mi értékelésünk szerint ez a hír:
Igaz
Szerinted? Olvasd el a cikket és szavazz a lap alján, mit gondolsz erről a hírről, és nézd meg mások véleményét, vagy küldj be információt, képet, véleményt írásban! Vessünk véget a facebook-on terjedő szennyáradatnak, állítsuk meg a kacsa hírek terjedését a közösségi média erejével.

Nehéz lehet lépést tartani a marketing folyamatosan változó környezetével. Ami működött tavaly, lehet, hogy idén nem, és ami működik az egyik iparágban, az nem biztos, hogy működik a másikban. Elhoztuk nektek a marketing létrejöttének történetét, ami meglepően régre nyúlik vissza.

MI A MARKETING ÉS MIÓTA LÉTEZIK?

A marketing a legegyszerűbb formájában az a gyakorlat, amikor a termékről vagy szolgáltatásról üzenetet közvetítünk a potenciális ügyfelek felé. Évszázadok óta létezik, és az idő múlásával fejlődött, ahogy új technológiák és stratégiák jelentek meg. A marketing teljes története túl hosszú lenne ahhoz, hogy itt részletezzük, de vessünk egy pillantást a marketingfejlesztés néhány főbb fázisára.

 

A marketing eredete 

A marketing az ókorig vezethető vissza, különösen az olyan árusító piacterekre, mint amilyenek Athénban, Rómában és Egyiptomban voltak. Ezeken a szabadtéri piacokon a kereskedők összegyűltek, hogy eladják áruikat, ami egyben fontos társadalmi központként is szolgált a helyi közösségek számára. 
Ezeken a korai piactereken az eladók nagymértékben a szájról szájra hagyatkoztak az üzlet felpörgetése során. Kiabálással és alkudozással keltették fel a potenciális vásárlók figyelmét, és gyakran kínáltak ingyenes mintákat annak reményében, hogy vásárlásra csábítsák az embereket. Ez volt a legkorábbi formája annak, amit ma „gerillamarketingnek” nevezünk. 

 

A tömegmédia születése 

A tömegmédia megjelenésével a 19. század végén a marketing új formát öltött. Az újságok, a rádió, a szórólapok és az óriásplakátok, végül a televízió lehetővé tette a vállalkozások számára, hogy üzenetükkel sokkal nagyobb közönséget érjenek el. A marketingnek ez az új formája sokkal kevésbé volt személyes, mint elődjei – ahelyett, hogy személyesen kommunikáltak volna az ügyfelekkel, a vállalkozások most tömegesen kommunikálhattak velük a tömegmédia csatornáin keresztül. 
Személytelensége ellenére a tömegtájékoztatás óriási hatással volt arra, ahogyan a vállalatok forgalmazzák termékeiket. Létrehozott egy újfajta marketinget, az úgynevezett "sor feletti" reklámot, amely a fogyasztói magatartás és konverzió helyett a nagy márkakampányokra és az imázsépítésre összpontosított. Bár ez a fajta marketing ma is népszerű, nagyrészt felváltották a „vonal alatti” stratégiák, például a digitális reklámozás.
 

 

A digitális marketing felemelkedése 

A 20. század végén a marketing világában egy másik jelentős váltás következett be: a digitális csatornák térnyerése. Az internet megjelenésével a vállalkozások hirtelen globális közönséget tudtak elérni üzenetükkel. És ahogy a 21. század elején a mobileszközök általánossá váltak, a vállalkozások bárhol és bármikor megcélozhatták a fogyasztókat erősen személyre szabott üzenetekkel. 

 

A digitális marketing a kezdetek óta gyors ütemben fejlődött. Az olyan új technológiák, mint a közösségi média, a mesterséges intelligencia és a virtuális valóság megváltoztatják a marketingesek fogyasztókkal való kommunikációját – és ezek a változások csak felgyorsulnak az elkövetkező években – meséli nekünk Máté Balázs online marketing tanácsadó.

 


Röviden, a marketing egy folyamatosan fejlődő terület, amely új technológiákat, stratégiákat és platformokat foglal magában, ahogy megjelennek. De bármilyen formában is legyen, egy dolog állandó marad ezen a folyamatosan változó környezetben: a fogyasztókkal való kapcsolattartás és a fogyasztók megértésének szükségessége. A sikeres marketingszakemberek folytatni fogják az innovációt és az alkalmazkodást, miközben új utakat keresnek az ügyfelekkel való kapcsolatteremtésre, a márkaismertség növelésére és végső soron az eladások növelésére.

Szavazz, szerinted ez a hír:
Kacsa
Nem bizonyított
Részben igaz
Igaz
Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
| Szavazatok száma: 0
hirdetes

Van információd a témáról? Képed, bizonyítékod?
Írd le nekünk, küldd be, megjelentetjük! Kattints ide!


Utánajártunk! Ennyivel kereshet többet egy magánorvos

Utánajártunk! Ennyivel kereshet többet egy magánorvos

2024-07-05

A magán- és állami szektorban dolgozó orvosok jövedelme jelentősen eltérhet, ami sokakat arra ösztönöz, hogy magánpraxist indítsanak, magasabb kereset és rugalmasabb munkakörülmények reményében.

Mikor indíthat egy orvos saját praxist, vállalkozást?

Mikor indíthat egy orvos saját praxist, vállalkozást?

2024-06-07

Az orvosi praxis és vállalkozás indítása komoly előkészületeket és alapos tervezést igényel, amely számos lehetőséget kínál a szakmai fejlődésre és a karrierépítésre. Ennek jártunk utána.

5+1 szállodai szolgáltatás, amit minden tavasszal be kéne vezetni

5+1 szállodai szolgáltatás, amit minden tavasszal be kéne vezetni

2024-05-17

Ahogy a természet újjászületik tavasszal, úgy nyílnak meg új lehetőségek a szállodák számára is, hogy frissítő és vonzó szolgáltatásokkal készüljenek az új szezonra.

2024-03-21 Kávézót nyitnál? Ezért elengedhetetlen a víz vizsgálat!

Egy kávézó nyitásának alapfeltétele, hogy rendelkezz a szükséges engedélyekkel, például a víz vizsgálat eredményével. Lássuk, miért olyan fontos ez 2024-ben!

2024-03-07 Fogszabályozás előtt állsz? Akkor ezt a 8 dolgot tudnod kell!

Ebben a cikkben áttekintjük a fogszabályozás legfontosabb szempontjait, és megosztunk néhány hasznos tippet azoknak, akik előtt állnak ezen utazás.

2024-01-18 Az egyik legjobb fogpótlási módszer: Mennyibe kerül a fogkorona?

A fogászatokról, fogorvosokról terjeng az a rémhír, hogy méregdrágán, és fájdalmasan dolgoznak. Igaz ez? Tényleg egy vagyonba kerül pótolni fogainkat?

Hagyd az unalmas alkoholt és zoknit: ennek örül egy férfi a születésnapján!

A férfiak születésnapján gyakran okoz fejtörést az ajándékválasztás. Legyen szó barátról, partneréről, családtagról vagy kollégáról, a...

Mosonmagyaróvár és környéke látnivalói!

Fedezd fel Mosonmagyaróvár és környékének varázslatos világát tavasszal, amikor a természet felébred, és mindenütt virágok borítják az utakat és a réteket!




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a misztikus, érdekes hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.