notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Marketing történelme: tudod mi az a marketing? És hogy mióta létezik? Ebben a cikkben elhoztuk nektek a marketing fogalmának megalakulását és eredetét, meglepően rége nyúlik vissza.

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2023. Október 1. Malvin
  • EZ A HÍR TERJED A NETEN :

    Mit csinál egy Vagyonőr? Kik ők, hol dolgoznak és mi a szakma jelentősége?
    KACSA VAGY IGAZ?JÁRJUNK UTÁNA EGYÜTT!
  • EZ A HÍR TERJED A NETEN :

    Érdekel a szállodavezetés? Így válhatsz profi szállodamenedzserré!
    KACSA VAGY IGAZ?JÁRJUNK UTÁNA EGYÜTT!
  • EZ A HÍR TERJED A NETEN :

    Hogyan old meg a tárolást egy osztott szobában?
    KACSA VAGY IGAZ?JÁRJUNK UTÁNA EGYÜTT!

 | Szerző: NA
címkék: Elgondolkodtató

Már az ókori rómaiak is tudták, mi az a marketing: a marketing eredete

hirdetes
Marketing eredete
A mi értékelésünk szerint ez a hír:
Igaz
Szerinted? Olvasd el a cikket és szavazz a lap alján, mit gondolsz erről a hírről, és nézd meg mások véleményét, vagy küldj be információt, képet, véleményt írásban! Vessünk véget a facebook-on terjedő szennyáradatnak, állítsuk meg a kacsa hírek terjedését a közösségi média erejével.

Nehéz lehet lépést tartani a marketing folyamatosan változó környezetével. Ami működött tavaly, lehet, hogy idén nem, és ami működik az egyik iparágban, az nem biztos, hogy működik a másikban. Elhoztuk nektek a marketing létrejöttének történetét, ami meglepően régre nyúlik vissza.

MI A MARKETING ÉS MIÓTA LÉTEZIK?

A marketing a legegyszerűbb formájában az a gyakorlat, amikor a termékről vagy szolgáltatásról üzenetet közvetítünk a potenciális ügyfelek felé. Évszázadok óta létezik, és az idő múlásával fejlődött, ahogy új technológiák és stratégiák jelentek meg. A marketing teljes története túl hosszú lenne ahhoz, hogy itt részletezzük, de vessünk egy pillantást a marketingfejlesztés néhány főbb fázisára.

 

A marketing eredete 

A marketing az ókorig vezethető vissza, különösen az olyan árusító piacterekre, mint amilyenek Athénban, Rómában és Egyiptomban voltak. Ezeken a szabadtéri piacokon a kereskedők összegyűltek, hogy eladják áruikat, ami egyben fontos társadalmi központként is szolgált a helyi közösségek számára. 
Ezeken a korai piactereken az eladók nagymértékben a szájról szájra hagyatkoztak az üzlet felpörgetése során. Kiabálással és alkudozással keltették fel a potenciális vásárlók figyelmét, és gyakran kínáltak ingyenes mintákat annak reményében, hogy vásárlásra csábítsák az embereket. Ez volt a legkorábbi formája annak, amit ma „gerillamarketingnek” nevezünk. 

 

A tömegmédia születése 

A tömegmédia megjelenésével a 19. század végén a marketing új formát öltött. Az újságok, a rádió, a szórólapok és az óriásplakátok, végül a televízió lehetővé tette a vállalkozások számára, hogy üzenetükkel sokkal nagyobb közönséget érjenek el. A marketingnek ez az új formája sokkal kevésbé volt személyes, mint elődjei – ahelyett, hogy személyesen kommunikáltak volna az ügyfelekkel, a vállalkozások most tömegesen kommunikálhattak velük a tömegmédia csatornáin keresztül. 
Személytelensége ellenére a tömegtájékoztatás óriási hatással volt arra, ahogyan a vállalatok forgalmazzák termékeiket. Létrehozott egy újfajta marketinget, az úgynevezett "sor feletti" reklámot, amely a fogyasztói magatartás és konverzió helyett a nagy márkakampányokra és az imázsépítésre összpontosított. Bár ez a fajta marketing ma is népszerű, nagyrészt felváltották a „vonal alatti” stratégiák, például a digitális reklámozás.
 

 

A digitális marketing felemelkedése 

A 20. század végén a marketing világában egy másik jelentős váltás következett be: a digitális csatornák térnyerése. Az internet megjelenésével a vállalkozások hirtelen globális közönséget tudtak elérni üzenetükkel. És ahogy a 21. század elején a mobileszközök általánossá váltak, a vállalkozások bárhol és bármikor megcélozhatták a fogyasztókat erősen személyre szabott üzenetekkel. 

 

A digitális marketing a kezdetek óta gyors ütemben fejlődött. Az olyan új technológiák, mint a közösségi média, a mesterséges intelligencia és a virtuális valóság megváltoztatják a marketingesek fogyasztókkal való kommunikációját – és ezek a változások csak felgyorsulnak az elkövetkező években – meséli nekünk Máté Balázs online marketing tanácsadó.

 


Röviden, a marketing egy folyamatosan fejlődő terület, amely új technológiákat, stratégiákat és platformokat foglal magában, ahogy megjelennek. De bármilyen formában is legyen, egy dolog állandó marad ezen a folyamatosan változó környezetben: a fogyasztókkal való kapcsolattartás és a fogyasztók megértésének szükségessége. A sikeres marketingszakemberek folytatni fogják az innovációt és az alkalmazkodást, miközben új utakat keresnek az ügyfelekkel való kapcsolatteremtésre, a márkaismertség növelésére és végső soron az eladások növelésére.

Szavazz, szerinted ez a hír:
Kacsa
Nem bizonyított
Részben igaz
Igaz
Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
| Szavazatok száma: 0
hirdetes

Van információd a témáról? Képed, bizonyítékod?
Írd le nekünk, küldd be, megjelentetjük! Kattints ide!


Mit csinál egy Vagyonőr? Kik ők, hol dolgoznak és mi a szakma jelentősége?

Mit csinál egy Vagyonőr? Kik ők, hol dolgoznak és mi a szakma jelentősége?

2023-09-08

A személy és vagyonőrök olyan szakemberek, akik kulcsfontosságú szerepet játszanak a biztonság fenntartásában és a vagyonvédelemben különböző környezetekben.

Érdekel a szállodavezetés? Így válhatsz profi szállodamenedzserré!

Érdekel a szállodavezetés? Így válhatsz profi szállodamenedzserré!

2023-08-18

Ha vágyaid közé tartozik a szállodaiparban való sikeres vezetés, itt van néhány kulcsfontosságú lépés, amelyek segíthetnek elérni a szállodaüzemeltetési célt.

Hogyan old meg a tárolást egy osztott szobában?

Hogyan old meg a tárolást egy osztott szobában?

2023-07-12

Sokszor előfordul, hogy a gyerekeknek osztozkodniuk kell egy szobán, ami azt eredményezi, hogy két gyerek ruháit és játékait kell bepréselnünk egy szobába.


2023-06-14 Mi a különbség a vagyonőr és a biztonsági őr között?

A vagyonőrök és a biztonsági őrök fontos szerepet töltenek be a biztonság és a védelem terén. De akkor mi a különbség egy vagyonőr és egy biztonsági őr között?

2023-05-24 Alkalmazd ezt a 3 trükköt, hogy nagyobbnak tűnjön egy kicsi szoba

Létezik számos trükk és praktika, amitől egy kicsi szoba sokkal nagyobbnak tűnik optikailag: hoztunk nektek 3 tippet, amiket érdemes alkalmazni bátrat neked is!

2023-04-12 Mit csináljak, ha rendszeresen tyúkszemem van?

Mit lehet tenni ellene, hogyan lehet kezelni a tyúkszemet, hogyan lehet megelőzni a tyúkszem kialakulását? Cikkünkben ezekre a kérdésekre válaszolunk.

2023-02-10 A fogkövet el lehet távolítani otthoni módszerekkel?

Sokan gondolják azt, hogy a fogak tisztasága érdekében minden, amit megtehetnek, hogy napi kétszer alaposan fogat mosnak. Ezzel a fogkövet is eltávolítjuk?

Szálloda vagy Airbnb - melyik a jobb választás az utazásodhoz?

Az utazás tervezésekor sokan szembesülnek a kérdéssel, hogy melyik szállási lehetőséget válasszák: a hagyományos szállodát vagy az Airbnb-t....

Mi a különbség a vagyonőr és a biztonsági őr között?

A vagyonőrök és a biztonsági őrök fontos szerepet töltenek be a biztonság és a védelem terén, de sokan összekeverik a két fogalmat. De akkor pontos...




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a misztikus, érdekes hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.