notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Marketing történelme: tudod mi az a marketing? És hogy mióta létezik? Ebben a cikkben elhoztuk nektek a marketing fogalmának megalakulását és eredetét, meglepően rége nyúlik vissza.

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2025. Május 1. Fülöp
  • EZ A HÍR TERJED A NETEN :

    Kerámia héj – Tökéletes fogsor egyről-kettőre!
    KACSA VAGY IGAZ?JÁRJUNK UTÁNA EGYÜTT!
  • EZ A HÍR TERJED A NETEN :

    Utána jártunk – Ennyibe kerül ma egy teljes fogpótlás Budapesten
    KACSA VAGY IGAZ?JÁRJUNK UTÁNA EGYÜTT!
  • EZ A HÍR TERJED A NETEN :

    Esküvő vízparton - Pro-Kontra lista
    KACSA VAGY IGAZ?JÁRJUNK UTÁNA EGYÜTT!

 | Szerző: NA
címkék: Elgondolkodtató

Már az ókori rómaiak is tudták, mi az a marketing: a marketing eredete

hirdetes
Marketing eredete
A mi értékelésünk szerint ez a hír:
Igaz
Szerinted? Olvasd el a cikket és szavazz a lap alján, mit gondolsz erről a hírről, és nézd meg mások véleményét, vagy küldj be információt, képet, véleményt írásban! Vessünk véget a facebook-on terjedő szennyáradatnak, állítsuk meg a kacsa hírek terjedését a közösségi média erejével.

Nehéz lehet lépést tartani a marketing folyamatosan változó környezetével. Ami működött tavaly, lehet, hogy idén nem, és ami működik az egyik iparágban, az nem biztos, hogy működik a másikban. Elhoztuk nektek a marketing létrejöttének történetét, ami meglepően régre nyúlik vissza.

MI A MARKETING ÉS MIÓTA LÉTEZIK?

A marketing a legegyszerűbb formájában az a gyakorlat, amikor a termékről vagy szolgáltatásról üzenetet közvetítünk a potenciális ügyfelek felé. Évszázadok óta létezik, és az idő múlásával fejlődött, ahogy új technológiák és stratégiák jelentek meg. A marketing teljes története túl hosszú lenne ahhoz, hogy itt részletezzük, de vessünk egy pillantást a marketingfejlesztés néhány főbb fázisára.

 

A marketing eredete 

A marketing az ókorig vezethető vissza, különösen az olyan árusító piacterekre, mint amilyenek Athénban, Rómában és Egyiptomban voltak. Ezeken a szabadtéri piacokon a kereskedők összegyűltek, hogy eladják áruikat, ami egyben fontos társadalmi központként is szolgált a helyi közösségek számára. 
Ezeken a korai piactereken az eladók nagymértékben a szájról szájra hagyatkoztak az üzlet felpörgetése során. Kiabálással és alkudozással keltették fel a potenciális vásárlók figyelmét, és gyakran kínáltak ingyenes mintákat annak reményében, hogy vásárlásra csábítsák az embereket. Ez volt a legkorábbi formája annak, amit ma „gerillamarketingnek” nevezünk. 

 

A tömegmédia születése 

A tömegmédia megjelenésével a 19. század végén a marketing új formát öltött. Az újságok, a rádió, a szórólapok és az óriásplakátok, végül a televízió lehetővé tette a vállalkozások számára, hogy üzenetükkel sokkal nagyobb közönséget érjenek el. A marketingnek ez az új formája sokkal kevésbé volt személyes, mint elődjei – ahelyett, hogy személyesen kommunikáltak volna az ügyfelekkel, a vállalkozások most tömegesen kommunikálhattak velük a tömegmédia csatornáin keresztül. 
Személytelensége ellenére a tömegtájékoztatás óriási hatással volt arra, ahogyan a vállalatok forgalmazzák termékeiket. Létrehozott egy újfajta marketinget, az úgynevezett "sor feletti" reklámot, amely a fogyasztói magatartás és konverzió helyett a nagy márkakampányokra és az imázsépítésre összpontosított. Bár ez a fajta marketing ma is népszerű, nagyrészt felváltották a „vonal alatti” stratégiák, például a digitális reklámozás.
 

 

A digitális marketing felemelkedése 

A 20. század végén a marketing világában egy másik jelentős váltás következett be: a digitális csatornák térnyerése. Az internet megjelenésével a vállalkozások hirtelen globális közönséget tudtak elérni üzenetükkel. És ahogy a 21. század elején a mobileszközök általánossá váltak, a vállalkozások bárhol és bármikor megcélozhatták a fogyasztókat erősen személyre szabott üzenetekkel. 

 

A digitális marketing a kezdetek óta gyors ütemben fejlődött. Az olyan új technológiák, mint a közösségi média, a mesterséges intelligencia és a virtuális valóság megváltoztatják a marketingesek fogyasztókkal való kommunikációját – és ezek a változások csak felgyorsulnak az elkövetkező években – meséli nekünk Máté Balázs online marketing tanácsadó.

 


Röviden, a marketing egy folyamatosan fejlődő terület, amely új technológiákat, stratégiákat és platformokat foglal magában, ahogy megjelennek. De bármilyen formában is legyen, egy dolog állandó marad ezen a folyamatosan változó környezetben: a fogyasztókkal való kapcsolattartás és a fogyasztók megértésének szükségessége. A sikeres marketingszakemberek folytatni fogják az innovációt és az alkalmazkodást, miközben új utakat keresnek az ügyfelekkel való kapcsolatteremtésre, a márkaismertség növelésére és végső soron az eladások növelésére.

Szavazz, szerinted ez a hír:
Kacsa
Nem bizonyított
Részben igaz
Igaz
Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
| Szavazatok száma: 0
hirdetes

Van információd a témáról? Képed, bizonyítékod?
Írd le nekünk, küldd be, megjelentetjük! Kattints ide!


Kerámia héj – Tökéletes fogsor egyről-kettőre!

Kerámia héj – Tökéletes fogsor egyről-kettőre!

2025-04-15

Természetes, tartós és látványos megoldás a mosolyod szépítésére: ismerd meg a kerámia héj előnyeit és az esztétikai fogászat árak hátterét!

Utána jártunk – Ennyibe kerül ma egy teljes fogpótlás Budapesten

Utána jártunk – Ennyibe kerül ma egy teljes fogpótlás Budapesten

2025-04-15

Mennyibe kerül ma egy teljes fogpótlás Budapesten? Utánajártunk a lehetőségeknek, a fogpótlás áraknak és a legfontosabb döntési szempontoknak.

Esküvő vízparton - Pro-Kontra lista

Esküvő vízparton - Pro-Kontra lista

2025-02-24

Romantikus vízparti esküvő előnyei és hátrányai. Fedezd fel a Szigetköz varázsát és válaszd a Regia Panziót a tökéletes helyszínért!


2025-02-14 Pszichológus vagy pszichiáter: Mi a különbség?

Pszichológus vagy pszichiáter? Ismerd meg a két szakma közötti különbségeket, és tudd meg, mikor érdemes melyik szakemberhez fordulni mentális egészséged érdekében.

2024-11-28 Unalmas céges buli "programok", amik megölik a buli hangulatát

Fedezd fel, mely céges buli programok ölik meg a hangulatot, és kerüld el őket! Ha izgalmas eseményt tervezel, válaszd a Regia Panziót Mosonmagyaróvár közelében!

2024-11-27 Téli csodaország: Miért a Balaton a legvarázslatosabb úti cél télen?

A Balaton télen is lenyűgöző: havas tájak, korcsolyázás, borkóstolók és meghitt éttermek. Ismerd meg a legjobb programokat és helyszíneket!

2024-10-14 3 kajakos útvonal a Szigetközben azoknak, akik ősszel is vízi kalandokra vágynak

Fedezd fel a Szigetköz legszebb őszi kajakos útvonalait! Három izgalmas túra ajánlat, ahol a természet és a víz közelsége különleges élményt nyújt.

Pszichológus vagy pszichiáter: Mi a különbség?

Pszichológus vagy pszichiáter? Ismerd meg a két szakma közötti különbségeket, és tudd meg, mikor érdemes melyik szakemberhez fordulni mentális...

Utánajárunk - Mik a leghatékonyabb marketing trendek 2025-ben hotelek számára

A hotel marketing 2025-ben új trendeket hoz: AI, fenntarthatóság, dinamikus árazás és interaktív tartalmak. A Hotelmentők segítenek a sikeres stratégiában!




IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a misztikus, érdekes hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.